Britse campagne stimuleert groenten consumptie bij kinderen

Volgens Veg Power en ITV is er dit jaar £34,1 miljoen extra gegenereerd in de verkoop van groenten in het VK door Eat Them to Defeat Them, de campagne die kinderen aanmoedigt om groenten te eten. In de vier jaar sinds het begin van de campagne in 2019 zou de verkoop van groenten met £132 miljoen zijn gestegen, wat overeenkomt met 1,4 miljard extra groentenporties voor kinderen.

De campagne van 2022 werd ondersteund door ITV, samen met Channel 4, Sky, STV en 12 andere mediapartners, en omvatte advertenties die in februari en maart op de reguliere tv verschenen, waarmee 61% van de huishoudens met kinderen van 4-9 jaar werd bereikt.

Een scholenprogramma bereikte een miljoen kinderen op 3.850 scholen, door middel van groenteproeverijen, leermiddelen en spelletjes, en een groentebeloningskaart en stickerpakket om hun vegetarische eetgewoonten thuis aan te moedigen.

Prijzen gewonnen

Eat Them to Defeat Them won dit jaar een gouden onderscheiding en de President's Special Prize for Behavioral Change bij de Institute of Practitioners in Advertising Effectiveness Awards, en een gouden award bij The Effie Awards in de categorie Social Good.

De samenwerking tussen Veg Power en ITV werd ook bekroond met de categorie Corporate Partnership of the Year bij de Third Sector Awards.

Bron: Ulstergrocer