Consument zoekt meer informatie over groenten en fruit in coronacrisis

De coronacrisis zorgt voor veranderingen in het eet- en drinkgedrag van Nederlanders. Zo probeert bijna 1 op de 5 Nederlanders gezonder te eten*. Ook op de website Veggipedia zijn de gevolgen van de coronacrisis zichtbaar. Sinds de start van de crisis zoeken veel meer consumenten informatie over groenten en fruit in deze online database.

Op Tweede Paasdag werd de website zelfs ruim 7000 keer geraadpleegd. Hiermee is het oude record van 6400 ruimschoots verbroken. Sinds de start van de campagne 'Zorgt u voor elkaar, zorgen wij voor uw groente en fruit' is Veggipedia onverminderd populair, met maar liefst 40% meer weergaven dan in de periode daarvoor.

Op zoek naar kruiden

Opvallend is dat in de crisisperiode veel gezocht wordt naar kruiden. Het meest populair is de pagina met informatie over tijm; gevolgd door gember, kumquat en peterselie. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat consumenten meer tijd hebben om uitgebreider te koken en te experimenteren met nieuwe recepten. Hierbij komen ze in aanraking met nieuwe producten, willen daar meer over weten, raadplegen het internet en komen vervolgens terecht op Veggipedia.

De Veggipedia database is zo uitgebreid en betrouwbaar dankzij de input vanuit de groente- en fruitsector. Samen met hen maken we Veggipedia groter! Zo heeft Evers Specials onlangs een aantal heerlijke taugé recepten aangeleverd. Heeft u nog lekkere, kleurrijke recepten die u met ons wil delen of ziet u nog producten die ontbreken? Meld dit dan via info@nagf.nl.

* Bron: Nieuws voor diëtisten