Dit jaar geen Kom in de Kas maar Kijk in de Kas

Aankomend weekend kan iedereen vanuit huis genieten van de glastuinbouw. Speciaal voor dit jaar is Kom in de Kas online gehaald en omgedoopt naar Kijk in de Kas. Vanwege het coronavirus kan het evenement ook dit jaar niet plaatsvinden. Om bezoekers toch de beleving van de glastuinbouwsector te geven, is er een online campagne opgezet die vandaag van start gaat.

360 graden experience

Met de 360 graden experience is het mogelijk om virtueel door de kas te lopen. De kijker waant zich letterlijk in de kas omdat hij om zich heen kan kijken, net als bij een echt bezoek. In de experience zijn veel wetenswaardigheden over de glastuinbouw verwerkt.

Website

Op de website van Kom in de Kas zijn diverse informatieve filmpjes over de glastuinbouwsector gebundeld. Zo is er van alles te leren over innovaties en technieken die in de kas worden toegepast, krijgt men informatie over werken in de kas of wat de glastuinbouw doet aan duurzaamheid én maakt men kennis met het thema van dit jaar Gezondheid & Geluk.

Online aandacht

Van 29 maart tot en met 4 april verschijnen er dagelijks berichten op de sociale mediakanalen van Kom in de Kas om de doelgroep voor Kom in de Kas enthousiast te maken voor Kijk in de Kas. Op deze manier hoopt de organisatie van Kom in de Kas de mensen toch een stukje beleving van de glastuinbouwsector mee te geven. Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) zal hier ook aandacht aan besteden op haar sociale mediakanalen.

Over Kom in de Kas

Kom in de Kas is het grootste publieksevenement van de glastuinbouwsector en wordt mede mogelijk gemaakt door Glastuinbouw Nederland, GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Plantion, Interpolis en Rabobank. Voor meer informatie, kijk op www.komindekas.nl.

Bron: Kom in de Kas en NAGF