Tweede Nationale Groente- en Fruitdag bereikt miljoenen Nederlanders met tips voor de middagdip

Tijdens de tweede editie van de Nationale Groente- en Fruitdag op 14 oktober zijn miljoenen Nederlanders geïnspireerd om hun middagdip eruit te snacken met groenten en fruit . Op 12 radiozenders, in 55 artikelen en in meer dan 400 social media posts is de Nationale Groente- en Fruitdag besproken. Dit heeft geresulteerd in een potentieel bereik van ruim 30 miljoen en daarmee is de Nationale Groente- en Fruitdag 2021 zichtbaarder dan vorig jaar.

Diverse partners

Bijna 140 partijen hadden zich dit jaar aangemeld als partner van de dag, waaronder GF-bedrijven, groentespeciaalzaken, onderwijsinstellingen, supermarkten, non-profitorganisaties, zorginstellingen, bedrijven en cateraars. Alle partners hebben op 14 oktober een eigen actie gedaan binnen het thema 'Ga voor Kleur Break', zoals het uitdelen van groente- en fruitsnacks aan werknemers, patiënten, leerlingen of klanten en het inspireren van hun volgers op social media met tips om meer groenten en fruit te eten.

Kijk voor een uitgebreid overzicht van partneracties en potentiele bereikcijfers op de projectpagina van de Nationale Groente- en Fruitdag 2021. Zet 14 oktober 2022 alvast in je agenda voor de volgende Nationale Groente- en Fruitdag!

Bron: NAGF